Voor meer informatie bel 070-753 08 61
zin in een lekkere bak koffie?

Elke minuut wordt er 300 uur aan videomateriaal naar Youtube geüpload. Hoe zorg je ervoor dat je video ook daadwerkelijk door het juiste publiek wordt bekeken? Wij geven hier een aantal tips en tricks om met je video ook echt je doelgroep te bereiken. Heb je geen tijd of zin om je bezig te houden met het promoten van je video? Wij nemen deze zorg graag uit handen.

1. Verstuur je video per email naar relaties en vraag hen de video te delen op hun social media. Hierbij gaat de voorkeur uit naar mensen die veel volgers hebben op hun social media.
2. Breng je video onder de aandacht bij bloggers, platforms en websites die in direct contact staan met je doelgroep. Zij zijn meestal erg blij met goede content.
3. Zorg ervoor dat je video een goede titel heeft, een sprekende thumbnail, de juiste trefwoorden en een onderschrift dat een goede omschrijving geeft van je video. Vermeld je website in je onderschrift. Op deze manier weten kijkers je website te vinden en bovendien is het goed voor je vindbaarheid op het internet.
4. Ga op youtube de interactie met je publiek aan. Stimuleer je publiek de video te liken, delen, een reactie achter te laten en reageer op reacties. Deze interactie is belangrijker voor het stijgen in de lijst met zoekresultaten dan het aantal views.
5. Analyseer het kijkersgedrag in youtube en/of vimeo analytics en laat je video eventueel aanpassen. De zoekmachine in Youtube waardeert je video ook naar de gemiddelde duur dat kijkers naar je video blijven kijken.
6. Youtube advertising. Dat kan via Googles Adwords – TrueView Ads. Je videoadvertenties verschijnen daarmee op youtube en targeten kijkers die geinteresseerd zijn in het onderwerp van jouw video. Je betaalt alleen als iemand op jouw video klikt. Je linkt je Google Adwords met je youtube-account en geeft een dagelijks budget aan (hoeveel je dagelijks wilt spenderen). Selecteer dan de video die je wilt promoten en kies een type advertentie:
• In-search ads. Je video verschijnt bovenaan in de zoekresultaten op youtube als er gezocht wordt op bepaalde keywords (die jij selecteert).
• In-display ads. Je video verschijnt in ‘Related video’s’ op de viewingpagina van soortgelijke video’s.
• In-stream ads.Korte video berichten die spelen aan het begin of eind van andere video’s.
• In-slate ads. Commercials die afspelen voor of na langere video’s

Testimonials

Wij werken voor

VSO_purple_72dpi copyEcomare copygaz_logo_02kinderboekenmuseum copy copyHAAGS HISTORISCHletterkundig-museum ivn copyStudio BiB uit Den Haag verzorgt videoproducties voor A&O fonds Gemeenten.

Volg ons