Elke minuut wordt er 500 uur aan videomateriaal naar Youtube geüpload. Hoe zorg je ervoor dat je video ook daadwerkelijk door het juiste publiek wordt bekeken? Wij geven hier een aantal tips en tricks om met je video ook echt je doelgroep te bereiken. Heb je geen tijd of zin om je bezig te houden met het promoten van je video? Wij nemen deze zorg graag uit handen.
Tip 1 Email
Verstuur je video per email naar relaties en vraag hen de video te delen op hun social media. Hierbij gaat de voorkeur uit naar mensen die veel volgers hebben op hun social media.
Tip 2 Influencers, platforms en websites
Breng je video onder de aandacht bij influencers, platforms en websites die in direct contact staan met je doelgroep. Zij zijn meestal erg blij met goede content.
Tip 3 Treffende metadata
Zorg ervoor dat je video een goede titel heeft, een sprekende thumbnail, de juiste trefwoorden en een onderschrift dat een goede omschrijving geeft van je video. Vermeld je website in je onderschrift. Op deze manier weten kijkers je website te vinden en bovendien is het goed voor je vindbaarheid op het internet.
Tip 4 Interactie met publiek
Ga op youtube de interactie met je publiek aan. Stimuleer je publiek de video te liken, delen, een reactie achter te laten en reageer op reacties. Deze interactie is belangrijker voor het stijgen in de lijst met zoekresultaten dan het aantal views.
Tip 5 Analyse kijkersgedrag
Analyseer het kijkersgedrag in youtube en/of vimeo analytics en laat je video eventueel aanpassen. De zoekmachine in Youtube waardeert je video ook naar de gemiddelde duur dat kijkers naar je video blijven kijken.
Tip 6 Youtube Advertising
Youtube advertising. Dat kan via Googles Adwords – TrueView Ads. Je videoadvertenties verschijnen daarmee op youtube en targeten kijkers die geinteresseerd zijn in het onderwerp van jouw video.